Βραβείο Εργασιακής Διαπολιτισμικότητας
GOLD: Teleperformance
Established in 1989, Teleperformance Greece was the very first company to introduce contact center outsourcing in the local market. In 2002 it became the Regional Headquarters for the Teleperformance Operations in South Europe and the Middle-East and in 2004 it started becoming a major multilingual destination for Europe, the Middle East and Africa, serving today over 140 markets in 36 languages & dialects and employing more than 8,200 people from 91 nationalities.
A Quality Management Certified Company and in full alignment with the Group’s Performance Management Process and Standards; Teleperformance Greece operates today out of six multilingual hubs in Athens, one site in Thessaloniki and one more in Chania, with a combined capacity of more than 11,400 interaction Experts’ workstations. We support major multinational Clients in the Automotive, Business Services, Consumer Electronics, Energy, Fast Moving Consumer Goods, Gaming, Financial, Healthcare, Insurance, Retail and e-Retail, Technology, Telecommunications, and Travel arena and we are proud to say that we have become one of the most attractive partners to support Customer Care, Technical Support, Customer Acquisition, Account Receivables Management and BPO Services in the European continent.
Having the proven ability to recruit and retain highly skilled top performers, with state-of-the-art technology campuses (all with active BCP, DRP and Security processes based on PCI DSS & ISO 27001 standards) and -most of all- with a performance driven orientation that results in the consistent achievement of KPIs, CSAT, ESAT, NPS, and QA scoring; Teleperformance Greece was honored in 2017 and again in 2018 to be named the Best Multilingual Contact Center at the European Contact Centre & Customer Service Awards (ECCCSAs).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Teleperformance Greece, μέλος του πολυεθνικού ομίλου της Teleperformance, ιδρύθηκε το 1989 και είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής «Omnichannel Customer Experience Management» στην Ελληνική αγορά, με δραστηριοποίηση τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Μέλος του πολυεθνικού Ομίλου της Teleperformance, η Teleperformance Greece αποτελεί το διαχειριστικό κέντρο του Ομίλου για τη Νότια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από το 2004 λειτουργεί ως Multilingual Hub για υπηρεσίες τηλεφωνικής υποστήριξης και πλέον εξυπηρετεί από την Αθήνα 137 χώρες σε 37 διαφορετικές γλώσσες, συνθέτοντας έτσι έναν πολυπολιτισμικό καμβά, αποτελούμενο από διαφορετικές μεταξύ τους γλώσσες, διαλέκτους και κουλτούρες. Φιλοξενούν στις εγκαταστάσεις τους περισσότερους από 8.200 εργαζόμενους, καθώς η πολυπολιτισμικότητα είναι το κύριο χαρακτηριστικό των υπηρεσιών προς τους πελάτες τους, παρέχοντας ειδικά σχεδιασμένες λύσεις που ανταποκρίνονται στις γλωσσικές, αλλά και πολιτισμικές τους απαιτήσεις. Οι άνθρωποί μας προέρχονται από 91 διαφορετικές χώρες, και θεωρούμε χρέος μας να δημιουργούμε ένα περιβάλλον, όπου θα μπορούν να νιώθουν ευπρόσδεκτοι και όπου κάθε ξεχωριστό τους χαρακτηριστικό θα αποτελεί ένα ακόμα θεμέλιο για την επιτυχία!